3 Mayıs 2024 Cuma

Turkish Airlines

1933
20 Mayıs'ta Milli Savunma Bakanlığı'na bağlı "Hava Yolları Devlet İşletmesi" kuruldu.
İlk Türk havacılarından Fesa Evrensev'in müdürlüğünü yaptığı kuruluşun ilk bütçesi 180 bin liraydı ve yedi pilot, sekiz makinist, sekiz memur, bir de telsizci olmak üzere toplam 24 personel vardı.
İlk filoda; 2 adet King Bird (5 koltuklu), 2 adet Junkers F-13 (4 koltuklu) ve 1 adet ATH-9 (10 koltuklu) yer alıyordu.
1934
Fesa Bey'in yerine emekli pilot subay Aynî Bey genel müdür oldu.
1935
O zamanki adı Nafia Vekâleti olan Bayındırlık Bakanlığı'na bağlandı.
 
1936
Şevket Arı genel müdür oldu.
Alınan yeni uçaklarla filodaki uçak sayısı sekize, koltuk sayısı 64'e, bütçe ise 1 milyon TL'ye yükseltildi.
1938
"Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü" adı ile Ulaştırma Bakanlığı'na bağlandı.
Emekli pilot Kurmay Albay Ferruh Şahinbaş, sekiz yıl boyunca sürdüreceği genel müdürlük görevine başladı.
1943
6 adet D-Havilland Domini uçağı filoya katıldı.
1944
5 adet Junkers 52 uçağı filoya katıldı. Koltuk sayısı 185'e çıktı.
1945
30 adet Douglas DC-3 ve 3 adet C-47 ile filodaki uçak sayısı 52'ye, koltuk kapasitesi ise 845'e yükseldi. Böylece, o güne kadar üç kente yapılan seferler 19 kente kadar yayıldı.
1946
1945 yılında 18 bin olan yolcu sayısı, alınan yeni uçaklarla 37 bine çıktı.
Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü, Devlet Hava Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğü adını aldı ve genel müdürlüğe Emekli Pilot Albay Osman Nuri Baykal getirildi.
1947
12 Şubat günü Ankara-İstanbul-Atina uçuşu ile ilk yurtdışı seferini yaptı. Yolcu sayısını artırmak için ilan ve tanıtımlara önem verildi.
1951
33 uçağı ve 720 koltuk kapasiteli filoya Lefkoşe, Beyrut ve Kahire uçuş noktaları eklendi.
1953
İlk hac seferlerine başlandı. Hacca giden yurttaşlara, daha konforlu ve hızlı bir ulaşım sunuldu.
Chicago Sözleşmesi'nde yapılmasına karar verilen uluslararası havalimanı, İstanbul Yeşilköy'de tamamlanıp uluslararası hava trafiğine açıldı. Liman, uluslararası standartlarda bir piste, modern bir yolcu terminaline, bakım hangarlarına ve elektronik telsiz donanımına sahipti.
1954
Rıza Çerçel genel müdür oldu.
1955
21 Mayıs günü, 6623 sayılı kanunla "Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü" ismi kaldırıldı ve bugünkü ismine kavuştu: Türk Hava Yolları
1956
1 Mart günü Türk Hava Yolları A.O. sermayesi 60 milyon TL olarak kuruldu.
Türk Hava Yolları, üyeleri arasında ticari, teknik, işletme ve ekonomik alanlarda işbirliği sağlamak ve haksız rekabeti önlemek üzere kurulan IATA'ya (International Air Transport Association/Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği) üye oldu.
1957
Yabancı sermayeye açılan Türk Hava Yolları'na İngiliz havayolları şirketi BOAC (British Overseas Airways Corporation). %6,5 hisseyle ortak oldu. BOAC Genel Müdürü Sir George Cribbett, Türk Hava Yolları İdare Meclisi üyeliğine getirildi.
Havayolu şirketlerine haberleşme hizmetleri sağlayan SITA (Airlines Worldwide Telecomunications and Information Services) adlı uluslararası kuruluşa üye oldu.
Filoda 19 adet DC-3 ve 7 adet Heron yolcu uçağı ile 2 adet C-47 kargo uçağı olmak üzere 28 adet uçak yer alıyordu.
1958
5 Viscount 794 uçağı filoya katıldı. Pistonlu motorlardan tepkili motorlara geçilerek sivil havacılık tarihinde yeni bir dönem açıldı.
Taşınan yolcu sayısı, 1956 yılına göre iki kat artarak 394 bine ulaştı.
1959
Roma ve Atina satış büroları açıldı.
1960
6 adet F-27 uçağı filoya katıldı.
Ankara-İstanbul-Atina-Roma hattına Frankfurt da eklendi.
1961
Ankara-İstanbul-Viyana-Frankfurt hattı açılarak haftada üç sefer yapılmaya başlandı.
Zihni Barın ve Nurettin Gürün adlı kaptan pilotlar, 30 saatlik uçuşla Atlantik'i aşarak 2 adet F-27 tipi uçağı ABD'den alıp İstanbul'a getirdi.
Mesut Manioğlu'nun tasarladığı Yaban Kazı amblemi birinci seçilip kullanılmaya başlandı.
1962
Emekli Tümgeneral Şahap Metel genel müdür oldu. Bu dönemde uçak sayısı 34'e, koltuk sayısı ise 1.120'ye yükseldi.
1964
Brüksel, Münih ve Tel Aviv hatları açıldı.
1965
Amsterdam, Belgrad ve Tebriz hatları açıldı.
1967
İlk DC-9 uçağımız TC-JAA (kiralık) 18.08.1967’de filoya katıldı.
1 Eylül'de ilk yurtdışı jet seferi Ankara-İstanbul-Brüksel olarak gerçekleştirildi.
Zürih, Budapeşte ve Cenevre hatları açıldı.
Yabancı bir şirket tarafından karşılanan akaryakıt ihtiyacı yeni bir anlaşma yapılarak Petrol Ofisi'nden karşılanmaya başladı.
1968
1968 yılında 90 milyon TL olan sermaye, 200 milyon TL'ye çıktı.
İkinci DC-9 uçağımız TC-JAB 09.07.1968’de filoya katıldı.
1969
Köln hattı açıldı.
3 adet Mcdonnell Douglas DC-9 uçağı filoya katıldı. (TC-JAC, TC-JAD , TC-JAE).
1970
2 adet DC-9 uçağı filoya katıldı. (TC-JAF, 07.08.1970 - TC-JAG, 24.08.1970)
1971
Düsseldorf ve Stuttgart hatları açıldı.
Filoda 3 adet Viscount, 7 adet F-27, 8 adet DC-9-30, 1 adet DC-9-10 ve 3 adet de B-707 jet uçağı olmak üzere toplam 22 uçak ve 1.961 koltuk vardı.
1972
Hannover ve Hamburg hatları açıldı.
Filoya 2 adet DC-10 katıldı, toplam yolcu kapasitesi 2.669'a çıktı.( TC-JAU, 12.12.1972 - TC-JAV ,18.12.1972 )
Sermaye miktarı %100 oranında artırılarak 200 milyondan 400 milyon liraya çıkarıldı.
1973
Filoya bir adet DC-10 uçağı katıldı.(TC-JAY, 16.02.1973)
24 personel ile 40 yıl önce başlayan yolculuk, 4.437 kişilik dev bir aileye ulaştı.
5 adet F-28 uçağı filoya katıldı, böylece uçak sayısı 26'ya yükseldi.
Kopenhag, Berlin ve Nürnberg hatları açıldı.
Taşınan yolcu sayısı 1967'de 528 bin iken, 1973'te 2.5 milyona ulaştı.
1974
Filoya dört adet B727-200 uçağı katıldı. (TC-JBF, BG, BJ, BH )
4 Aralık günü Türk Hava Yolları'nın % 50 ortaklığı ile Kıbrıs Türk Hava Yolları kuruldu.
3 adet McDonnell Douglas DC-10 (Çift koridorlu, 345 koltuk kapasiteli) satın alınarak bu uçağın Avrupa'daki ilk müşterisi oldu.
1977
İç hatlarda yolcu anketi yapılarak yolcuların dilek ve şikâyetleri alındı.
20 yıl önce yabancı sermayeye açılmış olan THY, Maliye Bakanlığı'nın 17.2.1977 tarih ve 53315/6967 sayılı kararı ile tekrardan millileştirildi ve BOAC şirketinin hissesini Maliye Bakanlığı üstlendi.
1978
Bağdat, Tahran, Dahran ve Tripoli hatları açıldı.
22 uçak ve 3.306 koltuk kapasitesine ulaşıldı, taşınan yolcu sayısında ise 3 milyona yaklaşıldı.
1980
Kahire hattı açıldı.
1982
27 uçak, 3.909 koltuk ve 5.735 personelden oluşan uluslararası bir havayolu kuruluşu oldu.
1983
50. yılında 3 kıtada, 4.037 koltuk kapasiteli 30 uçak ile 30 bin ton kargo ve 2,5 milyon yolcu taşındı.
Personel sayısı 5.775'e ulaştı.
"THY Magazin" adıyla aylık uçuş dergisi yayım hayatına başladı.
1984
1955'te 60 milyon TL, 1982'de 20 milyar TL olan sermaye miktarı, 1984'te 60 milyar TL'ye ulaştı.
Kamu iktisadi kuruluşu statüsüne geçti.
1985
4 adet Airbus A310'un filoya katılması ile birlikte Uzakdoğu ve Atlantik ötesi uçuşlara başlandı.
First Class uygulaması önce Cidde ve Londra hatlarında, ardından da diğer hatlarda uygulamaya kondu.
Atatürk Havalimanı'ndaki Elektronik Bilgi İşlem Merkezi faaliyete geçirildi, tüm rezervasyon ve kayıp bagaj işlemleri elektronik ortamda yürütülmeye başlandı.
1986
Haziran ayında Singapur hattının açılması ile Uzakdoğu uçuşları başladı.
1987
Temmuz ayında sermaye büyüklüğü 150 milyar TL'ye çıkarıldı.
Yeni Delhi, Kuala Lumpur ve Lyon hatları açılarak sefer noktaları yurtdışında 42'ye çıktı.
Dış hat yolcu sayısı 1 milyonu, toplam yolcu sayısı ise 3,5 milyonu aştı.
1988
Üç adet A310-300 filoya katıldı.
Helsinki, Tunus, Cezayir, Oslo, Basel ve New York hatları açıldı. New York seferi ile 4. kıtaya sefer yapılmaya başlandı.
1989
Hızlı bagaj hizmeti vermek amacıyla Bagaj Handling Sistemi'ni (BAHAMAS) uygulamaya başladı.
Tokyo, Bangkok ve Moskova hatları açıldı.
Filoya 2 adet Airbus uçak katıldı.
THY Magazin, Skylife adını aldı.
Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın eşit oranda hisseye sahip olduğu SunExpress Havayolları kuruldu.
1990
Mart ayında 700 milyar TL sermayeye ulaştı.
Özelleştirme kapsamına alındıktan sonra %1.53'lük bölümü halka açıldı.
Kamu Ortaklığı İdaresi'ne bağlandı.
Bingazi ve Budapeşte hatları açıldı.
1991
B-737'ler filoya katıldı.
Eylül ayında sermaye büyüklüğü 2 trilyon TL oldu.
1992
Aralık ayında sermaye büyüklüğü 2,5 trilyon TL oldu.
İç hatlarda 14, dış hatlarda 55 olmak üzere toplam 69 noktaya uçuş gerçekleştirildi.
Uçakların iç ve dış tasarımları değiştirildi, uçuş ve yer personelinin kıyafetleri yenilendi.
İkram hizmetleri artırıldı, dış hatlarda diyet servisi ve seçmeli menü uygulaması başlatıldı.
Bahreyn ve Strasbourg hatları açıldı.
6 adet B737-400 ve 2 adet B737-500 olmak üzere toplam 8 adet uçak filoya katıldı.
1993
55 dış ve 23 iç hat olmak üzere toplam 78 noktaya uçuş gerçekleştirildi.
Filo gençleştirilerek uçakların yaş ortalaması 6,2 yıla indirildi.
Temmuz ayında A-340-300 ve RJ-100 'ler filoya katıldı.
11 adet Boeing 737 ve 2 adet Airbus 340-300 uçakları filoya katıldı. Airbus 340'ların katılımıyla birlikte Tokyo uçuşları direkt ve First Class, Business Class, Ekonomi Class olmak üzere üç ayrı sınıfta hizmet sunulmaya başlandı.
1994
Ocak ayında sermaye büyüklüğü 6 trilyon TL oldu.
Bir adet A340-300 filoya katıldı (TC-JDL, 28.07.1994)
27 Kasım günü, 4046 sayılı kanun kapsamına alınarak T.C. Başbakanlık Özelleştirme İdaresi Başkanlığı'na bağlanarak iktisadi devlet teşekkülü statüsüne geçti.
1995
Şubat ayında A-310-318'lerde First Class uygulaması başlatıldı.
Mart ayında kayıtlı sermaye 10 trilyon TL oldu.
3 adet B737-400 ve 2 adet RJ-100, 7 adet B737-400, 3 adet RJ-100 uçağı filoya katıldı.
İç hatlarda Çanakkale, Bodrum ve Tokat; dış hatlarda Osaka ve Tiran uçuş noktalarına dahil edildi.
B-727-200 uçaklarının 3'ü kargo uçağına dönüştürüldü.
 
1996
İnternet sitesi www.thy.com adresi ile hizmete açıldı.
Sermaye büyüklüğü 50 trilyon TL oldu.
İç hatlarda Konya, Sinop ve Kahramanmaraş; dış hatlarda ise Tiflis, Saraybosna ve Johannesburg uçuş hattına eklendi.
Dördüncü A340-300 uçağı filoya katılırken 4 adet B-727-200 uçağı da filodan çıkartıldı.
Aralık ayında kayıtlı sermaye 50 trilyon TL oldu.
Airbus firması tarafından THY'ye "A340 uçaklarını dünyada en etkin kullanan havayolu" ödülü verildi ve THY pilotları Airbus firmasında eğitmen pilot olarak görev aldı.
1997
Beşinci A340-300 uçağı filoya katıldı.
31 Ekim'de Japon Havayolları ile İstanbul-Osaka-İstanbul hattında Block Space anlaşması yapıldı.
1998
30 Mart'ta Avrupa'nın 5 büyük havayolu ile "The Qualiflyer Group" (Özel Kalite Grubu) adı altında yeni bir işbirliğine girildi.
Mart ayında Austrian Airlines ile İstanbul, Ankara ve İzmir 'den Viyana 'ya olan uçuşlarda Block Space anlaşması yapıldı.
Ağustos ayında Swissair ile İstanbul 'dan Zürih, Cenevre ve Basel 'e; İzmir 'den Zürih 'e olan uçuşlarda Block Space anlaşması yapıldı.
Ekim ayında Hırvatistan Havayolları ile İstanbul-Zagrep-İstanbul hattında Block Space anlaşması yapıldı.
Kasım ayında Japon Havayolları ile İstanbul-Tokyo-İstanbul hattında Block Space anlaşması yapıldı.
Kasım ayında 6 adet yeni nesil B-737-800 uçağı filoya katıldı.
Türkiye'ye en çok döviz getiren kuruluş olarak İstanbul Ticaret Odası tarafından Altın Plaket Birincilik Ödülü'ne layık görüldü.
1999
9 adet B737-800 ve altıncı A340-300 uçağının katılmasıyla filo üç değişik tipte 75 uçaktan oluşan ve yılda 10,6 milyon yolcu taşıyan bir yapıya kavuştu.
Eylül 'de Malezya Havayolları ile İstanbul-Kuala Lumpur-İstanbul hattında Code Share anlaşması yapıldı.
Kasım ayında kayıtlı sermaye 175 trilyon TL'ye yükseltildi.
2000
7 adet B-737-800 ve A340-300 uçakları filoya katıldı.
Mart ayı sonunda Avusturya Havayolları ile olan Code Share anlaşması sona erdi.
Mayıs ayında, Asiana Airlines ile İstanbul-Seul-İstanbul hattında Block Space anlaşması yapıldı.
Eylül ayında, Olimpiyat Oyunları ile Sydney''e ilk ticari uçuş gerçekleştirildi.
Ekim ayında, American Airlines ile New York, Miami ve Şikago noktalarından 10 ABD iç hat noktasına bağlantı sağlayan Code Share uçuşları yapılmaya başlandı.
Ekim ayında, özel havayolu yolcu programı "Miles&Smiles" başladı.
29 Ekim'den itibaren; Cathay Pacific Havayolları ile İstanbul-Hong Kong-İstanbul hattında Block Space anlaşması, Polonya Havayolları ile İstanbul-Varşova-İstanbul hattında Code Share anlaşması, Çek Havayolları ile İstanbul-Prag-İstanbul hattında Code Share anlaşması yapıldı.
Şanghay, Seul gibi Uzakdoğu'nun önemli şehirlerine uçuçlar başladı.
2001
2 adet B-737-800 uçağı filoya katıldı, 6 adet A310-200 uçağı İran Air'e satıldı.
Sun Express ile Antalya-Frankfurt-Antalya hattında Code Share anlaşması yapıldı.
29 Ocak'tan itibaren Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan Ankara'ya seferler başladı.
Rezervasyon Çağrı Merkezi ( 444 0 THY/444 0 849) uygulaması başladı.
2002
2 adet B-737-800 uçağı filoya katıldı.
Priştine hattı açıldı.
2003
18 Eylül'de Yeni Delhi, 17 Ekim'de Sivas hattı açıldı.
Air India ile yapılan Code Share anlaşması çerçevesinde 3 Kasım'dan itibaren İstanbul-Yeni Delhi-İstanbul seferleri Air India ile ortaklaşa yapılmaya başlandı.
9 Aralık Salı günü elektronik bilet uygulaması başlatıldı.
Online check-in uygulaması başlatıldı.
2004
Taşınan yolcu sayısı 12 milyonu geçti.
Eylül ayında Boeing, Türk Hava Yolları Teknik Bakım Merkezi'yle 10 yıllık uçak bakım anlaşması imzaladı.
Eylül ayında Türk Hava Yolları, yolcularının görüş ve şikâyetlerini iletebilecekleri "Müşteri İlişkileri Online Hizmet Servisi"ni www.turkishairlines.com.tr adresinde hizmete açtı.
Aralık ayında Avrupa Havayolları Birliği'nin açıkladığı tüketici raporuna göre; THY'nin, uçakların zamanında kalkışı ve en az kayıp bagaj olayıyla karşılaşılan tüm Avrupa'daki şirketler arasında ikinci oldu.
2005
14-18 Şubat tarihleri arasında tamamlanan ABD Federal Havacılık Otoritesi'nin (FAA) yıllık denetim raporuna göre, THY Bakım Merkezi'nin birçok atölye ve birimi sıfır (0) hatalı bulundu.
27 Mart'ta Kazablanka, 7 Haziran'da Lizbon, 21 Haziran'da Oslo, 19 Ekim Astana hattı açıldı.
18 Nisan'da Doç. Dr. Temel Kotil, Türk Hava Yolları Genel Müdürü oldu.
14 Haziran'da İstanbul ve Antalya'dan Londra, Stansted Havaalanına seferler başladı.
2005 yılının ilk altı ayında 27,5 milyon TL vergi öncesi kâr elde etti.
Dünya Havacılık Otoritesi JAA MAST Türkiye'de yaptığı 'Uçuş Güvenliği İncelemesinde', THY'ye "Teknik bakım ve onarımda en yüksek performansla faaliyet gösteriyor" raporu verdi.
1 Kasım'dan itibaren uygulanan yeni modelle yolculara farklı fiyat alternatifleri sunulmaya başlandı.
Airbus firmasından 36 adet A-330-200, A-321-200 ve A-320-200; Boeing firmasından da 23 adet B-737-800 alarak toplam 59 uçağı filosuna katarak tarihindeki en büyük satın almayı gerçekleştirdi.
23 yeni dış hat açma kararı alındı.
28 Kasım'da THY HABOM A.Ş., THY TEKNİK A.Ş. ve THY EĞİTİM A.Ş.'nin kurulma kararı alındı.
15 Aralık'ta Airbus ve Boeing'den sipariş edilen 59 adet uçaktan ilk 3'ü olan yeni nesil Boeing 737-800, Airbus A320 ve Türkiye'nin ilk Airbus A330'u filoya katılmıştır.
 
2006
Özel yolcu programı Miles&Smiles üyelerine 4 farklı özellikte sunulan kartlar ile avantajlar sağlandı.
100. uçak filoya katıldı.
Resmi üyeliği 2008'de gerçekleşecek olan, global havayolu şirketleri ittifakı olan Star Alliance'a katılma kararı alındı.
16 Ocak'ta Ljubljana, 22 Ocak'ta Abu Dhabi, 26 Ocak'ta Duşanbe, 3 Şubat'ta Rostov ve Sana, 7 Şubat'ta Donetsk, 15 Şubat'ta Tebriz, 28 Şubat'ta Kazan, 13 Mart'ta Belgrad, 15 Mart'ta St Petersburg, 19 Mart'ta Helsinki, 24 Mart'ta Muskat (Doha bağlantılı), 31 Mart'ta Venedik, 7 Nisan'da Dublin, 19 Nisan'da Riga, 22 Nisan'da Addis Ababa (Hartum bağlantılı), 22 Nisan'da Sudan Hartum (Addis Ababa bağlantılı), 26 Nisan'da Ekaterinburg, 28 Nisan'da Dneprepetrovsk, 5 Mayıs'ta Mumbai, 25 Mayıs'ta Minsk, 14 Haziran Osaka, 27 Temmuz'da Lagos hattı açıldı.
Nisan'da THY, havacılık emniyeti standartı olan IOSA Programı denetimini başarıyla geçerek Türkiye'deki ilk "IOSA OPERATÖRÜ" oldu.
Telefonla bilet satışına başlandı.
İTÜ-THY Teknik Tasarım Ofisi açıldı ve İTÜ Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi bünyesinde faaliyetlerine başladı.
Genel prensibini "kalite" ve "önce insan" olarak duyuran Türk Hava Yolları, sunumda yaptığı yeniliklere bir yenisini ekledi ve Do&Co A.Ş. ile yapılan ortaklıkla yeni bir ikram yaklaşımına geçti.
23 Mayıs'ta Türk Hava Yolları Teknik A.Ş. ticaret unvanlı bir şirket, %100 hissesi THY'ye ait olmak üzere, ağırlıklı olarak uçak teknik malzeme ve komponentlerinden müteşekkil 271.325.800 TL ayni sermaye ile kuruldu.
19 Haziran'da Türk Hava Yolları ISO 9001:2000 kalite belgesi aldı.
Haziran ayında Türk Hava Yolları Genel Müdürü Temel Kotil, IATA Yönetim Kurulu'na seçildi.
1 Ağustos'tan itibaren Singapur'a direk uçuş başladı.
1 Ağustos'tan itibaren THY ve Kenya Havayolları arasında imzalanan anlaşma uyarınca Nairobi-İstanbul-Nairobi seferleri başladı.
4 Ağustos'ta Türk Hava Yolları Star Alliance'a girme kararı aldı.
18 Ağustos'ta, bagajsız yolcuların biniş kartlarını (Boarding Card) internetten bastırabilmesine olanak sağlayan yeni bir uygulamaya başladı.
9 Aralık günü THY ile Star Alliance arasında, THY'nin Star Alliance katılımını öngören mutabakat protokolü düzenlenen bir törenle imzalandı.
2007
8 Mart'ta Nevşehir, 29 Mayıs'da Batum, 29 Mayıs'da İstanbul - Johannesburg - Capetown, 10 Aralık'da İstanbul - Hatay, 11 Kasım'da Medine, 21 Haziran'da Eskişehir hattı açıldı.
Havacılık sektöründe "Ulusal Kalite Ödülü" alındı.
2008
23 Nisan'da kurulan Anadolujet ile Anadolu'nun başkente bağlantısı daha kolay ve ekonomik hale geldi.
15 Mayıs'da Halep, 23 Haziran'da Merzifon, 15 Temmuz'da Sinop, 15 Aralık'ta Birmingham, 26 Ekim'de Bağdat hattı açıldı.
Global havayolu ittifakı olan Star Alliance'a katıldı.
2009
"Feel Like A Star" sloganıyla tanıtım çalışmaları başladı.
12 Ocak'da Uşak, 19 Ocak'da Çanakkale, 23 Şubat Nairobi, 5 Mart'ta Ufa, 15 Mart'ta Meşhed, 5 Nisan'da Dakar-Sao Paolo, 5 Mayıs'da Bingazi, 29 Haziran'da Göteborg, 11 Temmuz'da Toronto, 27 Temmuz'da Lviv ve 3 Ağustos'ta Jakarta hattı açıldı.
2010
15 Temmuz'da Akra, 1 Mart'ta Bologna, 14 Haziran'da Darüsselam ve Entebbe, 24 Haziran'da Nahçıvan,8 Temmuz'da Podgorica, 25 Mayıs'da Soçi ve 7 Kasım'da Washington hattı açıldı.
Skytrax tarafından ekonomi sınıfı ikramda dünyanın bir numarası seçildi.
2011
31 Ocak'ta Guangzhou, 14 Mart'ta Şiraz, 27 Mart'ta Valencia, 12 Nisan'da Erbil, 16 Nisan'da Toulouse, 27 Nisan'da Malaga, 4 Mayıs'da Cenova, 11 Mayıs'da Basra, 27 Mayıs'da Selanik, 28 Haziran'da Napoli, 5 Temmuz'da Necef, 9 Temmuz'da Kabil, 18 Temmuz'da Süleymaniye, 21 Temmuz'da İslamabad, 2 Ağustos'ta Torino hattı açıldı.
13 Eylül'de Türk Hava Yolları'nın kurumsal websitesi www.turkishairlines.com yeni arayüzü ile hizmete açıldı.